Friday, January 14, 2011

sorotan coretan

selepas mengharungi 365hari.
pelbagai ujian serta peperiksaan yang ALLAH beri. ternyata banyak ujian yang saya gagal tetapi saya belajar untuk tidak lagi gagal kali kedua. melainkan ALLAH berikan sesuatu yang lebih sukar dari sebelum nya. tetapi saya tahu ALLAH akan berikan ujian setakat mencapai limitasi kemampuan umatnya. formula nya senang sebenarnya tetapi saya selalu terlupa. sembahyang lah naz, sebelum kamu di sembahyangkan. ini serba serbi cerita 2010 lelaki sulit naz.

bulan januari.

manis cinta pertama bersama maharani.
itu bukan jaminan untuk saya memilikki dia. dan hey lelaki sulit kau juga tidak layak memilikki dia sebenarnya. ya saya tidak pernah menafikan kekurangan diri bagai maharaja turun dari takhta. alasan maharani kukuh kerana saya tidak suka mcd dari kfc. agak agak lah kan? alasan maharani adalah kerana halangan yang datang dari keluarga. dan penerimaan saya butuh akur sebagai jaminan dia ke syurga. kalau dia kahwin dengan saya pun jaminan nya syurga. syurga isteri bawah tapak kaki suami namun kan lebih indah jika syurga di bawah tapak kaki ibu. saya sudah cuba merayu. ego dan macho saya tolak ke tepi hingga layu. namun ia lansung tidak dapat membaiki keadaan yang terus sayu. perjalanan hidup saya pada 2010 bermula dengan takdir yang menguji zahir.

bulan febuari hingga april.

sepanjang tempoh yang berlalu.
secara zahir nya hari yang pergi seperti pembaziran masa yang sangat sangat rugi. saya tidak menjadi diri sendiri kerana lebih kepada menjadi brad pitt. tetapi brad pitt lepas putus cinta terus kahwin angelina jolie. saya pula mandi tetap basah sebab mimpi pun basah. oppss. tidur tetap lena walau kurang jam tidur. makan tetap kenyang kalau kfc dinner plate. kalian boleh berkata bunga bukan sekuntum. tetapi haruman nya mungkin berbeza. 3 bulan ini saya menyambut ulang bulan sendiri. lelaki sulit memang tak tahu malu punya budak syok sendiri. cinta yang dahulu berpegang tangan hanya tinggal bertepuk sebelah tangan. bila tak bunyi saya tepuk lah pipi saya sampai bunyi. wahai lelaki sulit terima lah kenyataan. saya tahu adalah berdosa jika tidak menerima qada qadar dan ketentuan. tetapi ini cara saya sayang seseorang dan memberi penghargaan. terpulang pada ALLAH menilai keikhlasan.

bulan mei hingga jun.

mahu di katakan mat rempit?
oh saya tidak pernah berlumba jika tempat sempit. tetapi jika itu lah takdir saya harus menerima nya. 20mei2010 jam10.45malam berlaku nya kecelakaan jalan raya atau kecelakaan manusia telah menyebabkan saya kemalangan dan patah pergelangan tangan kanan. nasib baik tak mandul. dua bulan ini saya di rehatkan oleh doktor dari berkerja. dan dalam tempoh berada di hospital mata saya tidak hanya pada jururawat yang merawat kegatalan saya. tetapi saya juga banyak belajar tentang usia yang tidak harus tersia. saya lihat orang orang tua bersama anak cucu cicit mereka masih bersama untuk mereka terus bersemangat meneruskan hidup.
dan saya melihat cantik nya anak anak dara mereka. awww kenapa tidak saya yang masih muda ini? saya masih teruna. saya masih ada 4 kuota. saya masih punya keluarga. saya masih ada ahli syurga.

bulan julai hingga oktober.

kehidupan kembali pada landasan.
namun kenangan mana boleh buang kan? saya seperti telah menghalalkan segala yang berlaku. mungkin mudah untuk berkata mungkin mudah untuk menaip tetapi dalam hati tuhan sahaja yang tahu. namun saya mudahkan kalian tahu apa yang hati saya mahu. lisa surihani adalah matlamat saya sekarang. tetapi saya kena capai tahap lagenda budak setan dahulu baru boleh cairkan lisa. ok saya nak jadi setan menggatal sekarang. ada sesiapa mahu menggaru? jommmm! dan hey maharani semoga bahagia dengan jodoh yang mama tentukan atau yang kamu mahukan.

bulan november hingga disember.

gadis sulit naz.
saya cuma akan publisitikan apabila dia bertukar kepada status wanita sulit naz. itu bermakna kahwin dahulu baru boleh cerita kisah luar kelambu. dalam kelambu pun kalian nak tahu? mula mula saya buka baju lepas tu dia punnn.... agak agak lah kan itu pun kalian nak tahu. hai anak anak dara yang lain anda masih berpeluang kerana ada tiga tempat kosong lagi yaw. pada janda janda pastikan berhias yang sahaja. takut kasih sayang pada anak terdahulu tak serupa dengan anak sendiri. eh eh kemain serius pula awak naz. harap ALLAH permudahkan perjalanan hamba nya ini pada masa mendatang.

No comments:

Post a Comment