Wednesday, June 1, 2011

Noura ~ Hair Designer

Noura (Hair Designer Berpengalaman 9 Tahun)
Tapi Baru Kena Cerai Laki 3 Hari
Sebab Laki dia Kawen ngan Minah Indonesia Bekas Bibik Noura

Lokasi: Saloon Unisex Bunga

~Situasi 1~

Noura: Yes? Potong Rambut? (Tanya Tanpa Senyum)

Usman: Aah. Kak, Potong Pendek ye.

Noura: Ok.... (Buat Muka Menyampah)

Usman: Eh Kak, Kenapa akak Potong macam ni. Kan saya kata juz Pendek je. Bukan Botak.

Noura: Ngade Betul Budak ni. Dah Rambut kau pendek, nak pendek Macam mana lagi. Botak je la. Senang... Ape ko Ingat aku Bodoh? Aku Pengalaman 9 Tahun tau.

Usman: (nangis)

~Situasi 2~

Noura: Yes? (buat Muka Menyampah Sambil Kilatkan Kuku)

Sadiah: Mem, I Nak Potong Skit Rambut i. (Belum Habis Cakap)

Noura: Habis? Berdiri Depan Pintu Buat apa? Dudukla. (buat Muka Menyampah)

Sadiah: (Senyum) Erm, i Nak Betulkan Kening i sekali. Dah tak Cantik.

Noura: Ok. (Sambil Betulkan Kening Sadiah)

Sadiah: Eh, Kenapa Sebelah lain, Sebelah lain?

Noura: Hm, Mengade Betul. Dah Kening kau Tak Cantik. Muka pun Tak Cantik. Ko nak aku Cantas Semua? Mengada Betul. Ingat kau Cantik ke? Dahla Gemuk. Prangai plak Haram Jadah.
(Hempas-hempas Meja)

Sadiah: (Nangis)

~Situasi 3~

Suleman: Akak, Saya nak Cuci Rambut. Boleh?

Noura: Duduk Cepat. (Sambil Dudukkan Suleman)

Suleman: Erm, akak Urut Sekali ek. Trime Kaseh.

Noura: (Cuci dan Urut Ngan kasar Rambut si Suleman. Sampai Tergoyang-goyang Kepala. Sikit Nak Putus)

Suleman: Eh kak, Pelahan la Sikit. Sakitla.

Noura: Ko Nak aku Pecahkan Kepala kau? 

Suleman: Erk, Tak... (Takut)

Noura: Kalau Tak, Diam. Dahla Hitam. Mengada lagi. Hidong dahla Besar Macam Lobang Jamban. Kang aku Rendam kau kat Jamban, Baru tau.

Suleman: (Diam, Takut)

Seketika Kemudian Lepas Basuh Rambut

Suleman: Eh kak, Potong Sekali la Rambut. Nampak panjang plak dah Rambut ni.

Noura: Ko Apsal tak Cakap tadi? Menyusahkan betul. Dahla Rambut kau Jenis Keras Macam Dawai. Kang Tumpul Gunting ngan Mesin aku, Sapa Nak Ganti? Dah, Kau Pegi Kedai lain. Cuci Tadi Jangan Tak Bayar. Rm 20, Sebab Rambut kau Susah Nak Cuci. Busuk Plak tu. Bangkai Betul...

Suleman: (Tersungkur Depan Pintu Saloon)

Moral Of The Story
*Sesetangah Janda Yang Baru Di Cerai 2 atau 3 Hari akan Jadi Sangat Garang... So Hati-hati*

No comments:

Post a Comment